reklama

Newsy z Blavy: Ako som zistila, že som tučná

Sú také dni, keď vám zrazu dojde, že dnes máte príležitosť niečo zmeniť. Tak mi to došlo a rozhodla som sa ukončiť moju úspešnú kariéru veľryby a konečne sa vrátiť späť k sebe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Deň 0


Opäť je to tu. Zas mi nejaká cudzia žena medzi regálmi v Tescu gratulovala k tomu, že som tehotná. S naučeným úsmevom a šarmom blondínky som precedila cez zuby, že sa mýli a ja som len tučná. Tučná. Tie slová som povedala rovnako ako stokrát predtým a predsa zneli inak. Brneli mi v žalúdku (áno, v tom tučnom žalúdku) a ja som mala chuť dotyčnej povedať, haló a kde si nechala takt a empatiu? Nenapadlo ťa, že sa ma to môže dotknúť? Možno sa zdá, že tučné ženy majú takú hrubú vrstvu tuku, že ich sa hocičo len tak nedotkne. Akokoľvek sa však snažím presvedčiť sama seba, že je to OK a nevadí, ono to vadí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


A potom mi to došlo. Prečo sa jedujem, však ja naozaj som tučná a naozaj vyzerám ako tehotná. Tak čo sa paprčím? Zdá sa, že aj mozog mám za tie roky obrastený tukom! Miesto toho, aby som sa správne nahnevala na seba a začala s tým konečne niečo robiť, hnevám sa na každého, kto mi čo len troška brnkne na tukovú strunu. 


Ako sa to stalo, že z päťdesiat kilovej kočky sa stalo totok? Pravdupovediac, netuším. Vyhovárať sa na deti a operácie a zaneprázdnenosť a čo ja viem čo všetko je zbytočné. Pravda je, že som sa stratila sama sebe v preklade. Každá z nás sa niekde po ceste zamotala a má na to milión dôvodov. Každá z nás hľadá niečo, čo jej stále chýba, akurát na nesprávnom mieste. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som sa dopracovala k veľrybej veľkosti nie je žiadna záhada. Je to celkom jednoduché - celkom som zabudla na seba. Aj teóriu a pravidlá racionálnej stravy mám v malíčku, všetko viem. Akurát to nedokážem dostať do toho svojho reálneho života. A ešte sa utešujem hlúpou formulkou, že tuční ľudia sú šťastní, lebo nemusia riešiť čokoládu a pohár vína v noci pri telke. To síce nemusia, ale zato riešia úplne iné problémy. Napríklad, čo si obliecť, keď všetko pekné oblečenie je len do veľkosti L. Alebo to útrpné potenie v lete po celý deň. Alebo zapareniny, o ktorých žiadny obézny človek nechce hovoriť. Alebo čo odpovedať dieťaťu, ktoré vám vyzná lásku vetou: Maminka, ja ťa ľúbim aj keď si tučná". 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak dnes prišiel ten deň, keď som sa rozhodla, že prišiel ten čas na zmenu. 

Kariéra veľryby sa dnes definitívne končí, je čas stať sa tým, kým chcem byť naozaj. 

Eva Poprocká

Eva Poprocká

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama dvoch mini ľudí, s ktorými je život krásny a ktorý mi prináša radosti aj starosti. Bratislava je moje rodné mesto, ktoré milujem so všetkými jeho špecifikami, dobrými, či zlými. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu